§ 1 Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym, dostępnym w Sklepie regulaminem.
- Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy Points of You™ prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.points-of-you.pl
- Sprzedawca – Julija Słaby prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą LEADER IN YOU, Julija Słaby, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, nr NIP 8522439182, nr REGON 321434626, ul. Onyksowa 12, 72-003 Grzepnica.
- Szkolenie – szkolenie, będące usługą świadczoną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego, w miejscu oraz terminie wskazanym w Sklepie, na podstawie niniejszego regulaminu.
§ 2 Dane kontaktowe
- Adres pocztowy: LEADER IN YOU, Julija Słaby, ul. Onyksowa 12, 72-003 Grzepnica
- Adres e-mail: leader@inyou.pl, hello@points-of-you.pl
- Numer telefonu: + 48 602 609 394
§ 3 Złożenie zamówienia
- W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie należy dodać towar lub Szkolenie do koszyka.
- Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera metodę dostarczenia zamówienia, jeśli ma to zastosowanie, oraz sposób płatności za nie.
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia, w tym jego ceny, i zaakceptowania Regulaminu następuje zawarcie umowy pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
- Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia zamówienia.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru, a w przypadku umowy o świadczenie usługi przed rozpoczęciem jej świadczenia.
§ 4 Koszt Zamówienia
- Ceny podane w Sklepie zawierają podatek VAT.
- Na całkowity koszt zamówienia składa się cena za towar lub Szkolenie wskazana w jego opisie oraz, o ile ma to zastosowanie, koszt dostawy towaru wskazany w koszyku podczas składania zamówienia.
- Po wybraniu przez Kupującego przedmiotu zamówienia oraz sposobu jego dostawy, jeśli ma to zastosowanie, Kupujący pozna całkowity koszt zamówienia, które zamierza złożyć poprzez Sklep.
§ 5 Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary oraz Szkolenia Kupujący może zapłacić:
- przelewem, bezpośrednio na rachunek bankowy Sprzedawcy ING Departament Obsługi Rozliczeń 77 1050 1559 1000 0091 4015 5897,
- za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24.pl.
- 2. Za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży z tym zastrzeżeniem, że zakupione przez Kupującego Szkolenie musi zostać opłacone przed jego rozpoczęciem.
§ 6 Realizacja zamówienia
- Zakupione w Sklepie towary, w zależności od wyboru dokonanego przez Kupującego, dostarczane są za pośrednictwem:
- firmy kurierskiej;
- Poczty Polskiej.
- Na czas realizacji zamówienia składa się: wskazany przy opisie towaru czas potrzebny na jego wysłanie przez Sprzedawcę oraz czas potrzebny na dostarczenie towaru do Kupującego – wynoszący 7 Dni roboczych.
- Szkolenia są realizowane w terminach wskazanych w Sklepie.
- Ze względu na naturę usługi jaką jest Szkolenie świadczone w ściśle określonym, z góry, terminie usługi, które mają zostać wykonane przed upływem terminu na odstąpienie od umowy przez Konsumenta mogą zostać zrealizowane wyłącznie w przypadku gdy Konsument zgłosi stosowne żądanie rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 7 Regulaminu.
- Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia umowy, z tym zastrzeżeniem, że rozpoczęcie realizacji zamówienia tj. przygotowanie towaru do wysyłki, nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za nie.
- W przypadku gdy na zamówienie składa się kilka produktów termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
- Sprzedawca przewiduje możliwość sprzedaży poszczególnych towarów w ramach tzw. „przedsprzedaży”. W przypadku gdy dany towar będzie oferowany w ramach „przedsprzedaży” informacja o tym znajdzie się w opisie towaru w Sklepie wraz ze wskazaniem czasu potrzebnego na wysłanie takiego towaru, który, z uwagi na jej charakter, zazwyczaj będzie dłuższy niż dla towarów oferowanych w Sklepie w sprzedaży regularnej.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem § 8 ust. 1 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia,:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno;
- zawarcia umowy – w przypadku Szkolenia.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres jego siedziby, wskazany w § 2 Regulaminu, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeżeli Konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłaci Sprzedawcy kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
§ 8 Odstąpienie od umowy – wyłączenie
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§ 9 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię, uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja informacja o niej zostanie umieszczona przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie.
- Sprzedawca prosi aby reklamacje składane w oparciu o rękojmię oraz dotyczące Szkolenia wysłać drogą elektroniczną lub pisemnie na właściwy adres wskazany w § 2 Regulaminu.
- W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi w razie potrzeby Kupujący jest obowiązany, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na adres Sprzedawcy wskazany w § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego.
- Każde zalecenie Sprzedawcy, które znajduje się w Regulaminie ma w stosunku do Konsumenta jedynie charakter niewiążącej wskazówki, z której Konsument może, ale nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez Konsumenta z zaleceń Sprzedawcy w żadnym stopniu nie wpływa na prawa Konsumenta, a w szczególności nie wpływa na uprawnienia związane z rękojmią.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- co do zasady bezpłatnej, mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- co do zasady bezpłatnej, pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- Prowadzonej przez Komisję Europejską, internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 11 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupujących przekazanych Sprzedawcy podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Podanie przez Kupującego danych osobowych podczas dokonywania zakupów w Sklepie jest całkowicie dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zrealizowania zamówienia.
- Kupujący ma prawo wglądu do treści dotyczących go danych osobowych, a także żądania poprawienia ich.
- Podane przez Kupującego dane osobowe będą przetwarzane przez Sprzedawcę tylko w celach, o których mowa w niniejszym paragrafie.
§ 12 Wymogi techniczne
- Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową obsługującą pliki cookies oraz Java script z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Umowa zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Niezależnie od uprawnień, o których mowa w § 7 Regulaminu każda ze Stron umowy ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki drugiej strony w wykonaniu zobowiązania w terminie określonym w umowie zawartej na podstawie Regulaminu bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. Niniejsze postanowienie w żadnym stopniu nie uchybia uprawnieniniom Konsumenta wynikającym z przepisów prawa.
- W przypadku ewentualnego sporu Sprzedawcy z Kupującym nie będącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
LEADER IN YOU, Julija Słaby, ul. Onyksowa 12, 72-003 Grzepnica, leader@inyou.pl
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.